Čtvrtek, 21 listopadu, 2024
- Komerční sdělení -magazinmagazin
HomeFinanceNenechme to plavat na Světový den vody

Nenechme to plavat na Světový den vody

Vyčistíme třináct lokalit na Slovensku od odpadu během Světového dne vody. Velkou čistící aktivitu na vodních nádržích a řekách realizuje SLOVENSKÝ VODOHOSPODÁŘSKÝ PODNIK, státní podnik (SVP) s podporou společnosti LIDL. Čištění se zúčastní zaměstnanci, dobrovolníci z občanského sdružení Save NATURE by ČIVAS, Bratislavského dobrovolnického centra a Clean.Piešťany. Celoslovenská akce v rámci projektu Nenechme to plavat je pod záštitou Ministerstva životního prostředí SR a je jedním z prvních aktivit projektu Čisté Slovensko. Čistícím aktivitám se může přidat kdokoli – stačí přijít na vybranou lokalitu 22. března v 8.00.

Cílem letošní kampaně Světového dne vody, který si každoročně připomínáme od roku 1993, je vysvětlit životně důležitou roli podzemní vody ve vodních a sanitačních systémech, zemědělství, průmyslu, ekosystémech a adaptaci na změnu klimatu. Avšak v našich podmínkách je prioritou minimalizovat dopad mikroplastů, které často končí v našich řekách a nádržích příčinou nezodpovědných lidí. Letos společně oslavíme Světový den vody a našim řekám darujeme svobodu – osvobodíme je od naplaveného odpadu.

„Díky projektu Nenechme to plavat a samozřejmě díky obrovské snaze dobrovolníků jsme v minulém roce vysbírali 1200 tun odpadu z břehů vodních toků a nádrží. Oceňuji každou aktivitu, která pomáhá našim řekám a životnímu prostředí. O to víc, když se tím zvýší environmentální povědomí mezi obyvateli,“ řekl Jozef Krška, generální ředitel SVP.

„Zdroje naší planety jsou ohraničené a proto s nimi musíme zacházet opatrně a uváženě. Lidé zároveň významně změnili a dále mění životní prostředí, bohužel ne udržitelně. Nadměrná produkce odpadu je jedním z hlavních důvodů klimatické změny a proto nemáme čas ztrácet čas. V Lidli podporujeme veškeré aktivity, jejichž cílem je ochránit přírodu pro další generace a vyzýváme k tomu i naše zákazníky. i projektem Nenechme to plavat,“ řekl Matúš Gála, generální ředitel Lidl Slovenská republika.

- Komerční sdělení -pr clanky

Najnovjše články