Čínský internetový obchod Pinduoduo vykázal za uplynulé 4. čtvrtletí tržby, které zaostaly za odhady ekonomů. Přispěla k tomu tvrdá konkurence ze strany jeho rivalů Alibaba a JD.com v rychle rostoucím čínském on-line nakupování.
Pinduoduo, poměrně nový subjekt v čínském sektoru elektronického obchodu, čelí konkurenci větších rivalů se silnou infrastrukturou a logistikou a dominantními pozicemi na trhu.
Zpomalení růstu čínské ekonomiky a oživení pandemie onemocnění COVID-19 si také vyžádaly daň na výdajích spotřebitelů.
Tržby Pinduoduo ve 4. čtvrtletí 2021 dosáhly 27,23 miliardy jüanů (3,89 miliardy eur), zatímco analytici, které oslovila společnost Refinitiv, očekávali tržby 30,10 miliardy CNY.
Pinduoduo však vykázal za tři měsíce do konce prosince 2021 čistý zisk 6,62 miliardy CNY po ztrátě 1,38 miliardy CNY rok předtím.
Čínské regulační úřady vedou od konce roku 2020 kampaň na ovládnutí masivní a rychle se rozvíjející on-line ekonomiky. Ceny akcií čínských technologických gigantů od té doby prudce klesly.
Pinduoduo do pátku (18. 3.) ztratilo 27 % své tržní kapitalizace od začátku letošního roku.